Film reklamowy dla MŚP

Filmy reklamowe już dawno przestały być domeną dużych firm i gigantów rynkowych. Wystarczy tu przypomnieć przykłady bardzo znanych kampanii wiralowych, które towarzyszyły publikacji filmu np. okien Drutex czy też firmy produkującej szamba. Ale niekoniecznie film reklamowy dla MŚP musi być „przaśny” jak wspomniane reklamy aby odnieść sukces. Kluczowe jest właściwe dobranie grupy docelowej filmu i dopasowana do niej realizacja.W tym przypadku warto jest zdać się na właściwą (czytaj: profesjonalną) agencję filmowo-reklamową. Powierzenie realizacji klipu reklamowego nieprofesjonalnej agencji może narazić firmę na śmieszność i opinię nieprofesjonalnej. Pół biedy jeśli w takiej sytuacji wiral (bo tak najczęściej kończą złe filmy reklamowe) zwiększy rozpoznawalność naszej marki. Gorzej jeśli spowoduje zmianę wizerunku naszej firmy i odejście Klientów.

Film reklamowy – co musimy przygotować przed realizacją?

Przede wszystkim musimy zadać sobie pytanie: po co nam film reklamowy: czy chcemy wypromować firmę, dany produkt, a może wydarzenie? W dalszej kolejności powinniśmy się zastanowić, ile jest dla nas warta dana reklama, i jakie potencjalne korzyści z niej uzyskamy. W przypadku developera budowlanego film reklamowy może zachęcać do zakupu mieszkania, w przypadku gabinetu kosmetycznego – może zachęcać do skorzystania z usług gabinetu, namawiać do wykonania określonego zabiegu (film reklamowy dokumentujący efekty przed / po). W przypadku organizatora koncertów – klip reklamowy może stanowić „zajawkę” organizowanej imprezy.

W każdym z tych przypadków dobrze mieć przynajmniej ogólny obraz tego, co chcemy przekazać oraz przygotowaną listę wymagań specjalnych – takich jak np. kręcenie ujęć z drona lub też w słabym oświetleniu.

Ile kosztuje realizacja filmu reklamowgo?

Na to pytanie nie ma łatwej odpowiedzi. Koszt końcowy jest warunkowany własnie przez wykorzystywanie specjalistycznego sprzętu (drony, „zwyżki” etc.), a także wielkość ekipy filmowej koniecznej do zaangażowania podczas realizacji. Warto wziąc pod uwagę również zatrudnienie aktora – oczywiście część zleceniodawców wykorzystuje pracowników firmy do występowania w reklamie, jednak czesto pracownicy wypadają przed kamerami sztucznie, przez co realizacja z aktorem wygląda – nomen omen – zdecydowanie naturalniej.

Stopka informacyjna

Informacje wtykorzystane w artykule dostarczyła agencja filmowa AT-Vision, realizująca filmy reklamowe, filmy korporacyjne, materiały informacyjne i szkoleniowe oraz inne materiały wideo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *