Agencja marketingowa – nie tylko w Internecie
Dobra agencja marketingowa zapewni widoczność projektu Klienta nie tylko w Internecie, i nie tylko na krajowym rynku. W czasach gdy agencje reklamowe powstają na każdym rogu warto sprawdzić, czy za ofertą firmy stoją faktyczne kompetencje. Największe domy mediowe i agencje marketingowe w Polsce działają w kilku głównych ośrodkach kraju – takich jak Warszawa, Trójmiasto, Kraków czy Poznań. To jednak nie oznacza, że klienci z pozostałych regionów kraju nie mogą liczyć na profesjonalną obsługę, lub będą skazani na współpracę zdalną.
Weryfikacja agencji marketingowej
Wizytówką agencji są jej klienci. Warto sprawdzić, czy realizacje którymi agencja się chwali na stronie są aktualne – czy przygotowane strony internetowe dalej funkcjonują, czy można zweryfikować aktualność prowadzonych kampanii.
Warto sprawdzić czy za firmą kryje się jednoosobowa działalność gospodarcza czy spółka z o.o., oraz czy firma posiada ubezpieczenie. To wbrew pozorom bardzo istotne – koszty „wpadek marketingowych” bywają bardzo wysokie. Wystarczy przypomnieć tu przykład zdjęcia z okresu niepokojów w PRL wykorzystanego przez niekompetentną pracownicę jednej z agencji do reklamy wódki.
Nawiązanie współpracy
W przypadku rozpoczęcia współpracy z agencją marketingową czy też reklamową podstawą działania jest umowa między stronami opisująca zakres zlecanych prac, terminy realizacji oraz wynagrodzenie agencji. Umowa może zakładać bonusy za osiągnięcie określonych progów wynikowych, lub zakładać zapłatę określonej kwoty za całość zlecenia.
Warto postawić na firmy lokalne, o ile oczywiście możemy znaleźć odpowiednią agencję w swoim mieście lub najbliższym dużym ośrodku. Klientowi – przykładowo – z Bielska Białej zdecydowanie łatwiej będzie się współpracowało z agencją reklamową z Bielska, aniżeli z firmą z drugiego końca kraju.
Mierzenie efektów
Efekt działania zależny jest od jego celów, i o ile w przypadku większości zleceń mierzalnym efektem może być wzrost obrotów / sprzedaży, o tyle w przypadku kampanii wizerunkowych lub wprowadzania nowych produktów do sprzedaży często warto uwzględnić również inne czynniki, takie jak zwiększenie rozpoznawalności produktów lub marki, czy tez poprawienie wizerunku.